mediaLOOK logo
@
Bucuresti 2009-06-10

Discuţii interactive la SolePAD Timişoara

Miercuri, 10 iunie 2009, Agora Media a organizat cea de-a cincea ediţie SolePAD (Soluţii Eficiente pentru Afaceri Durabile) la Timişoara. Evenimentul s-a adresat reprezentanţilor mediului de afaceri din judeţele Timiş şi Caraş Severin şi s-a desfăşurat în sala de conferinţe Viena a Hotelului Timişoara.

SolePAD Timişoara a îmbinat soluţii IT&C de eficientizare a afacerilor şi de reducere a costurilor cu soluţii de finanţare prin fonduri nerambursabile pentru IMM-uri.

Secţiunea dedicată soluţiilor IT&C a fost deschisă de Ovidiu Seceleanu, ESS SPO Manager în cadrul HP. În condiţiile economice actuale, HP îşi sprijină clienţii prin soluţiile de finanţare oferite de HPFS (Hewlett Packard Financial Services) - leasing financiar, operaţional, credite etc. - pentru achiziţionarea de echipamente HP sau non-HP, software şi servicii în valoare de minimum 100.000$, cu dobândă zero şi fără avans. În vederea reducerii costurilor, Ovidiu Seceleanu le-a recomandat IMM-urilor soluţiile de virtualizare oferite de HP la nivel de servere blade şi dispozitive de stocare StorageWorks şi HP LeftHand P4000 SAN, pre-instalate cu software VMware sau Microsoft. Beneficiile asociate soluţiilor de virtualizare se regăsesc în faptul că ocupă un spaţiu redus, consumă mai puţin şi sunt mai uşor de administrat.

Romtelecom este în prezent singurul operator de telecomunicaţii din România care garantează nivelul calităţii serviciilor de voce prin acorduri SLA. Sabina Uţă, Manager Regional Vânzări în cadrul Romtelecom, a încercat să îi convingă pe participanţi să aleagă Romtelecom ca partener în furnizarea de soluţii de comunicaţii integrate, punând accent nu doar pe această calitate, ci mai ales pe pachetele de servicii integrate - telefonia fixă, acces Internet, găzduire date, televiziune digitală Dolce, telefonie mobilă Cosmote şi HelpDesk - oferite de companie pe segmentul IMM: VoceNet Office, Complete Office, Basic Office, Voce Business Internaţional în 3 sau 10 ţări, Clicknet, Clicknet Mobil - o noutate în portofoliul companiei şi IT Manager, un pachet integrat de acces Internet, echipamente hardware şi software.

Euroweb este prezentă pe piaţa comunicaţiilor din România de aproximativ 10 ani, perioadă în care a înregistrat o creştere constantă. Beneficiile de a fi partener Euroweb se regăsesc în calitatea furnizată, fiecare contract conţinând un acord SLA pe parte de date, precum şi în soluţiile personalizate în funcţie de client. Considerând că fiecare afacere este unică, Euroweb încearcă, în urma discuţiilor cu clienţii, să le ofere acestora exact soluţia care li se potriveşte, fie că este vorba de telefonie sau Internet. La SolePAD, Alin Niţă, Regional Sales Manager în cadrul Euroweb, a trecut în revistă soluţiile de comunicaţii pentru companii oferite de Euroweb, punând accent pe serviciul de telefonie Eurovoice, caracterizat de mobilitatea specifică soluţiilor de voce peste Internet.

Radu Crahmaliuc, Country Manager Reprezentanţa Brother România, a venit la SolePAD cu soluţii de imprimare şi multifuncţionale laser monocrom şi color, ce acoperă necesităţile de bază ale oricărei companii, indiferent de dimensiune. Prin aceste soluţii, Brother încearcă să răspundă cerinţelor actuale de business, ce vizează performanţa, ergonomia, conectivitatea, securitatea, mentenanţă şi reducerea costurilor, ce poate fi obţinută în special prin utilizarea dispozitivelor multifuncţionale ce înglobează şapte funcţii într-un singur echipament şi a consumabilelor High Yeld. Pentru o mai bună exemplificare, Radu Crahmaliuc a folosit un scenariu de dotare completă a unei organizaţii, pornind de la posturile individuale de lucru, grupuri de lucru, soluţii departamentale şi până la soluţii specifice pentru telecom şi centre de date, constând în dispozitive Ptouch.

Cât ne costă să tipărim o pagină? Gabriel Manga, Business Unit Manager ETA2U Image & Print, le-a făcut participanţilor la SolePAD o propunere pentru reducerea costurilor asociate documentelor tipărite, prin externalizarea serviciului de tipărire. Prin soluţia Total Print Management oferită de ETA2U companiile care aleg externalizarea flotei de echipamente beneficiază de o reducere de 30% a cheltuielilor implicate în procesele de tipărire, reducerea spaţiului folosit pentru echipamentelor de tipărit, creşte eficienţa angajaţilor, simplifică alocarea şi administrarea bugetelor, asigură posibilitatea planificării viitoarelor cheltuieli şi creşte calitatea muncii, a echipamentelor şi a materialelor tipărite.

Teodor Cimpoeşu, Managing Director Kaspersky Lab România şi Bulgaria, a prezentat riscurile asupra business-ului din perspectiva IT în condiţii de recesiune economică, folosind un top al celor mai prevalente 10 ameninţări în 2009 - atacuri şi scurgeri de informaţii confidenţiale din interiorul companiei, programele malware, exploatarea de vulnerabilităţi în aplicaţii existente, ingineria socială, angajaţi ce nu respectă normele de securitate, reducerea bugetelor alocate securizării infrastructurii IT, angajaţii mobili şi riscurile legale la care sunt expuse companiile. Propunerea pe care Kasperky o face companiilor este ca în acest moment să privească cheltuielile cu IT-ul ca şi investiţii în infrastructură şi managementul riscului.

Radu Vesa, Director Vânzări în cadrul Soft Net Consulting, a pornit de la o serie de decizii bazate pe date pe care companiile încearcă de obicei să le ia pe cont propriu, pentru a le explica participanţilor de ce ar trebui să aleagă soluţia ERP propusă de Soft Net Consulting: rezolvă probleme punctuale şi critice în derularea afacerii, oferă suport operaţional şi managerial prin implementarea deciziilor la nivelul întregii organizaţii şi susţine obiectivele de dezvoltare ale companiei. Şi Soft Net Consulting are pentru anul 2009 o propunere de valoare pentru companii, propunere ce constă în suport pentru definirea strategiei software optime şi pregătirea viitoarelor implementări din companie.

Cele trei prezentări din finalul conferinţei au oferit informaţii privind accesarea de fonduri nerambursabile. Adrian Onuţ, Consilier în cadrul OTIMMC Timişoara, a încercat să le ofere IMM-urile participante la SolePAD o modalitate de identificare a unor soluţii de finanţare optime, prin prezentarea asistenţei financiare pentru întreprinderi mici şi mijlocii, acordată în cadrul Axei Prioritare AP1- Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient 2009. Ca noutăţi, Adrian Onuţ a prezentat măsurile de simplificare menite să ajute IMM-urile în accesarea de finanţări - eliminarea garanţiilor bancare, introducerea unei prefinanţări de 35% din valoarea ajutorului financiar nerambursabil acordat şi introducerea unei linii de rezervă în cuantum de 10% din valoarea ajutorului.

În vederea accesării de fonduri structurale nerambursabile în domeniul IT&C pentru sectoarele privat şi public, Daniel Kapusy, Consultant/Trainer POS CCE, le-a oferit participanţilor câteva sfaturi şi informaţii utile pornind de la problemele frecvente întâmpinate de IMM-uri în 2008 în depunerea de dosare în cadrul Axei III a Programului POS CCE. Mesajul cheie: orice proiect trebuie să fie relevant în cadrul programului, să demonstreze că este aliniat obiectivelor schemei de finanţare şi să furnizeze beneficii/rezultate clare care să rezolve o problemă de interes din cadrul proiectului. De asemenea, greşelile frecvente ale aplicanţilor pot duce la neacceptarea proiectului.


Venind în completarea prezentării anterioare, Ana-Maria Gagiu, Consilier Superior Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale din cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, a prezentat în finanlul conferinţei programele din fondurile structurale europene din cadrul Axei Prioritare III a Programului POS CCE derulate prin MCSI. În ceea ce priveşte o statistică aferentă anului 2008, din 320 de proiecte depuse în cadrul acestei Axe, Domeniul 1, Operaţiunea 1, doar 162 au fost selectate, în principal din cauza nerespectării instrucţiunilor din Ghidurile Solicitantului. În acest sens, Ana-Maria Gagiu le-a recomandat participanţilor să urmărească apariţia noilor Ghiduri ale Solicitantului, ce vor fi publicate în 2009.

SolePAD Timişoara a fost promovat cu sprijinul partenerilor media IT TRENDS, Agora News, Calendar Evenimente, Zile şi Nopţi, Ziua de Vest, Kiss FM, MediaLook, PRwave Directory şi PRwave. Alţi parteneri: Business Software Alliance şi Byblos

Următoarea conferinţă SolePAD va avea loc pe 11 iunie, la Arad. Locaţia şi programul evenimentului sunt disponibile la adresa www.solepad.ro.

Agora Media