mediaLOOK logo
@
Bucuresti 2008-10-29

Green IT&C – soluţii verzi pentru birouri

Momentan, principiul de voluntariat stă la baza achiziţiilor publice verzi

Bucureşti, 29 octombrie 2008 - Agora Media şi Green Report au organizat astăzi conferinţa „Green IT&C”, o iniţiativă de a aduce în centrul atenţiei necesitatea promovării şi utilzării soluţiilor verzi în industria IT&C.

Conferinţa în ansamblul ei a discutat probleme legate de utilizarea unor produse mai curate, soluţii mai puţin toxice, în întreg ciclul de utilizare de electronice şi electrocasnice, atât în cursul utilizării, cât şi atunci când acestea devin deşeuri.

Tema conferinţei a fost socotită de Attila Korodi, Ministrul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prezent la eveniment, „o temă foarte serioasă şi importantă deja şi pentru societatea românească”. În opinia domniei sale, „este îmbucurător că am ajuns să vorbim în România deschis şi clar despre soluţii verzi în birouri. Aceasta înseamnă că opinia publică a reuşit să coopteze mediul privat ca să abordeze domeniul verde”. Ministrul Korodi a vorbit, în deschiderea conferinţei, despre programul naţional de acţiune privind achiziţiile publice verzi. Astfel, se are în vedere „ecologizarea administraţiei publice din România, pentru o dezvoltare durabilă. În felul acesta reuşim să facem economie de resurse financiare pe termen mediul şi lung”. Ţintele pentru achiziţii publice vor fi mai întâi pe principii de voluntariat, urmând ca ulterior să devină obligatorii. În acest an, procentul de obligativitate este de 7%, urmând ca până în 2013 să se ajungă la 13%. „Această obligativitate de achiziţii verzi în administraţia publică urmează să genereze o necesitate, pentru că acum piaţa achiziţiilor publice se ridică la peste 500 de milioane de lei, dar din care achiziţiile verzi reprezintă o sumă infimă. Este esenţial ca jucătorii din sectorul privat să ofere soluţii pentru această direcţie”, a precizat Attila Korodi.

Potrivit Ministrului Korodi, săptămâna trecută, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile a acordat titlul de etichetă ecologică unei firmei de IT din ţara noastră, un producător de calculatoare. Eticheta ecologică identifică performanţa tehnologică bazată pe ciclul de viaţă. Astfel, se folosesc materii prime şi ambalaje reciclabile, iar din producţie au fost eliminate elementele toxice. În plus, produsele au un design ergonomic. Numai îndeplinind aceste condiţii, produsul este verde din punct de vedere al achiziţiilor publice.

„Românul este frate cu codrul”, şi-a început Constantin Teodorescu, Secretar de Stat în Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, discursul din deschiderea conferinţei Green IT&C. Iar audienţa se pregătea pentru ceva savuros, atât de specific „Pătimaşului” de la Brăila. Şi speranţele nu le-au fost înşelate, căci domnia sa a continuat: „implicit, IT-istul român are apucături ecologiste. El trimite e-mail-uri, ca să nu printeze şi să consume hârtia. Deci, pentru a salva pădurea”. Reprezentantul MCTI a prezentat în ton foarte serios însă opiniile ministerului de resort privind problema atât de spinoasă a reciclării deşeurilor electrice şi electrocasnice.

În continuarea conferinţei, reprezentanţi ai asociaţiilor ECO TIC, Environ şi Greenpeace, precum şi ai companiilor D-Link, RedHat, Dell, Producton, Orange, Xerox România şi Republica Moldova, Fujitsu Siemens Computers, IBM au prezentat soluţii şi servicii destinate diminuării poluării provocate de tehnologie pentru sistemele informatice din instituţiile şi companiile româneşti. Prezentările, demonstraţiile şi dezbaterile din cadrul conferinţei s-au axat pe conceptele şi soluţiile IT&C de ultimă oră legate de nevoile acestor companii de a obţine rapid răspunsuri pentru a putea lua decizii.

Conferinţa „Green IT&C” s-a adresat persoanelor de decizie şi directorilor IT din marile companii din România, companii cu o cifră de afaceri de peste cinci milioane de euro şi directorilor de IT din Administraţia Publică Centrală. Participanţii la eveniment au avut ocazia să discute despre reducerea consumurilor echipamentelor, reciclarea şi reutilizarea acestora, utilizarea raţională a consumabilelor, precum şi impactul pe care îl pot crea câmpurile electromagnetice.

Companiile producătoare de echipamente şi servicii IT încearcă din răsputeri să reducă impactul pe care îl au aceste echipamente asupra utilizatorilor direcţi de tehnologie, vieţii oamenilor şi întregului sistem ecologic. Grija pentru mediu forţează în mod direct dezvoltarea de tehnologii noi, verzi, care pe lângă aportul adus mediului, vin şi cu performanţe mult îmbunătăţite, companiile reuşind în acest fel să economisească, dar şi să câştige financiar în acelaşi timp, printr-o putere mai mare de procesare şi un timp de răspuns diminuat semnificativ.

CONTACTE:
Andreea Maier, PR Manager Agora Media SA, Telefon; 021 330 92 82, e-mail; andreea.maier@agora.ro
Gabriel Păun, director comunicare şi evenimente, Green Report, Telefon: 0723 152 221, e-mail: gabriel.paun@green-report.ro

Despre Agora Media
Agora Media S.A. este un trust de presă specializat pe tehnologia informaţiei, comunicaţii şi afaceri, având în portofoliu atât revistele tipărite (PC Magazine Romania, eWeek România, Channel Partner România), cât şi în format electronic CD, DVD şi on-line. Un alt domeniu în plină dezvoltare îl reprezintă conferinţele: conferinţele business-to-business din ţară “SolePAD”, conferinţele business-to-business din Bucureşti “ATC” şi conferinţa internaţională Open Source/Free Software “eLiberatica”.
Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.agora.ro .

Despre Green Report
„Green Report” este lider al pieţei informaţiilor de mediu, acoperind toate canalele de comunicare media. Revista, portalul de ştiri şi emisiunea TV poziţionează iniţiativa „Green Report” în centrul afacerilor de mediu, al investiţiilor în dezvoltarea durabilă şi în protecţia mediului. Evenimentele „Green (R)evolution” au ca punct de referinţă oportunităţile de investiţii şi de profit din domeniul protecţiei mediului.
Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.green-report.ro.

Agora Media