mediaLOOK logo
@
Bucuresti 2008-07-22

Au început înscrierile pentru Gala Premiilor în eCommerce

Cea de-a treia ediţie a “Galei Premiilor în eCommerce” a demarat cu etapa înscrierilor în concurs a magazinelor online. Lista participanţilor se va închide pe data de 25 august 2008. “Gala Premiilor în eCommerce” este singura festivitate din România care răsplăteşte în mod corect, obiectiv şi transparent performanţele în domeniul comerţului electronic.

Ediţia 2008 va reprezenta o competiţie dură la care vor avea acces doar magazinele care respectă un set minim de reguli, fără de care un site de comerţ electronic nu ar putea să funcţioneze. Magazinele online eligibile trebuie să afişeze pe site informaţii clare despre procesul de vânzare-cumpărare, modalităţile de plată şi de livrare, condiţiile de garanţie şi de returnare a produselor, termenii şi condiţiile de derulare a activităţilor comerciale prin intermediul site-ului respectiv. În cazul magazinelor care acceptă şi metoda de plată online cu ajutorul cardului, trebuie menţionată în mod obligatoriu identitatea procesatorului de plăţi.

Două categorii de concurs, jurizare corectă
Gala se adresează deopotrivă magazinelor electronice cu vechime în domeniu, cât şi celor lansate în ultimul an. Competiţia este structurată în două categorii dotate cu premii distincte pentru “Magazinul Anului în eCommerce”, respectiv “Cel mai bun Start-Up în eCommerce”. Chiar dacă criteriile de jurizare sunt aceleaşi pentru ambele categorii, organizatorul este de părere că magazinele trebuie să concureze după aceleaşi reguli fără ca un “Start-Up” să fie jurizat în comparaţie cu un magazin cu notorietate.

Procesul de jurizare din acest an a fost îmbunătăţit în funcţie de necesităţile utilizatorilor online. Experienţa clientului va fi considerată cea mai importantă, drept pentru care “Gala Premiilor în eCommerce” va puncta majoritar elementele care conduc la decizia de cumpărare a vizitatorului. Totodată, a fost dezvoltat şi Laboratorul de Test pe criterii de performanţă în funcţie de categorii de vârstă şi nu numai. Testele de “usability” au fost derulate în premieră în România la ediţia din 2007, pe platforma SiteAudit.

“Gala Premiilor în eCommerce” va beneficia de criterii de jurizare obiective şi de un Juriu nepărtinitor, după cum s-a demonstrat deja în primele două ediţii. Identităţile juraţilor vor fi dezvăluite abia în seara Galei pentru a nu fi afectat cadrul independent al evaluărilor. Toţi membrii juriului vor beneficia de echipamente bazate pe certificarea identităţii prin amprentă digitală, fapt care atestă identitatea juratului şi responsabilitatea acestuia asupra notelor acordate. Comercianţii online înscrişi în concurs vor putea cunoaşte cu exactitate cine şi în ce fel i-a jurizat, în funcţie de amprenta juratului autentificat în sistemul online de auditare.

Organizatorul nu va solicita date despre evoluţia cifrei de afaceri, despre numărul de clienţi, despre valoarea comenzii medii sau despre poziţionarea pe piaţă, de vreme ce asemenea informaţii nu vor putea fi măsurate sau probate ca adevăr în cazul tuturor participanţilor.

2008 - Ediţie anti-SPAM
“Gala Premiilor în eCommerce” se declară împotriva SPAM-ului şi include în propriul regulament măsuri împotriva celor ce apelează la astfel de metode. În acest sens, magazinele participante care vor derula comunicări electronice abuzive încadrate ca SPAM vor fi excluse din competiţie. Mai mult, regulamentul Galei prevede chiar restricţionarea participării viitoare în cazul în care vreun magazin ar iniţia sau ar continua difuzarea de SPAM chiar şi după încheierea evenimentului.

Vom accepta în competiţie doar magazinele online care au înţeles că SPAM-ul nu este o modalitate de promovare, că există diferenţe majore între un magazin online şi un site de prezentare a produselor (catalog electronic), că transparenţa şi sinceritatea în relaţia cu utilizatorul este esenţială pentru dezvoltarea afacerii”, a declarat Andrei Radu, director al publicaţiei de profil “Link 2 eCommerce”, organizatorul evenimentului.

Anul acesta înscrierea în concurs demarează într-un mod inedit. Concurenţii trebuie să transmită un mesaj electronic către adresa office@link2ec.ro, având subiectul: "MA CRED IN STARE SA PARTICIP LA GALA PREMIILOR IN E-COMMERCE".

Pentru detalii vă rugăm să accesaţi website-ul http://www.link2ec.ro.

Link 2 eCommerce