mediaLOOK logo
@
Bucuresti 2012-04-02

Viata pe NET: Romanii acceseaza internetul de acasa, navigheaza mai mult de 3 ore, iar cele mai dese cautari sunt prietenii si promotiile

In cadrul „Saptaminii competentelor digitale 2012” (eSkills Week 2012) s-a desfasurat,in perioada 15-26 martie, concursul online „Viata pe NET”. Campania eSkills Week 2012 este initiata de Comisia Europeana si coordonata in Romania de APDETIC - Asociaţia Producătorilor şi Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor.

La concurs s-au inscris peste 2.500 de persoane cu virste cuprinse intre 15 si 75 de ani. Majoritatea repondentilor (76%) au virstele cuprinse intre 15 si 35 de ani. Rezultatele concursului ofera date relevante despre tipologia utilizatorului roman de internet. Astfel, din punct de vedere al timpului zilnic alocat comunicarii on-line, aproximativ 60% din persoane stau pe net mai mult de 3 ore, principalul dispozitiv prin care comunica fiind laptopul (40%) sau calculatorul (36%). O pondere semnificativa se regaseste in rindul tinerilor (15%) care sint conectati prin intermediul dispozitivelor mobile.

Majoritatea persoanelor inscrise in concurs (79%) utilizeaza Internetul pentru a stabili contacte cu prietenii sau pentru cautarea unor promotii, accesind mediul on-line de acasa.

In ceea ce priveste competentele digitale, rezultatele concursului indica faptul ca acestea sunt importante pentru: informare, socializare, angajare, promovarea in cariera, divertisment si achizitii.

Rezultatele complete ale concursului se regasesc pe www.asociatiait.ro

Pe langa concursul online „Viata pe net”, Saptamana competentelor digitale a mai cuprins conferinte seminarii si vizite ale elevilor si studentiilor la companii de IT din Bucuresti. Obiectivele acestei campanii sunt: conştientizarea unor largi categorii de populaţie, cum ar fi tineri interesaţi de cariere în IT, oamenii aflaţi offline dornici de a deveni activi online, lucrători din IMM- uri, care doresc să devină mai competitivi prin utilizarea de aplicaţii online etc. Comisia europeană urmăreşte prin această campanie creşterea interesului europenilor faţă de utilizarea tehnologiei informaţiei şi a internetului în activitatea profesională şi în viaţa de zi cu zi.

Campania eSkills Week 2012, se va desfăşura până la sfârşitul lunii mai a.c. Pe lângă APDETIC, în campanie sunt implicaţi şi alţi stakeholderi cum ar fi Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Intel, Microsoft, HP, IBM, Romtelecom, Business Software Alliance, Cisco, Junior Achievement, ANBPR- Biblionet, EOS, şi Ateliere Fără Frontiere.

A.P.D.E.T.I.C.