mediaLOOK logo
@
Bucuresti 2010-05-19

Care este legătura dintre avioanele de hârtie şi produsele software? - Echipele Agile

A doua ediţie a conferinţei OpenAgile a fost încununată de succes. Evenimentul s-a bucurat de prezenţa a aproape 100 de participanţi, în principal din industria software din România, dar nu numai. Participanţii la eveniment au lăsat, unii dintre ei online, chiar în timpul desfăşurării evenimentului, mărturii ale succesului înregistrat de conferinţă.

Încercaţi un exerciţiu simplu dar esenţial pentru a pune în lumină colaborarea necesară în echipele Agile: aveţi un grup de oameni şi îi rugaţi să construiască avioane din hârtie; mai întâi, fiecare persoană construieşte un avion în mod individual, fără a trage cu ochiul la ceilalţi şi îşi scrie numele pe el. Apoi se formează grupuri de patru persoane şi se alege un lider, iar echipa nou formată va realiza avionul de hârtie colaborând şi alegând un nume comun pentru avionul lor. Finalizaţi exerciţiul prin analiza diferenţelor dintre activitatea desfăşurată de unul singur şi activitatea în echipă. Concluziile vor veni de la sine...

Acesta a fost un exerciţiu simplu, distractiv şi clarificator privind echipele Agile, realizat de Robert Dempsey cu participanţii la a doua ediţie a Conferinţei OpenAgile în România. Exerciţiul a făcut parte din prezentarea lui Robert privind capacitatea echipelor Agile de a angrena inovaţia în afaceri (Agile Teams Lead Business Innovation).

La conferinţa OpenAgile 2010 au susţinut prezentări: David Hussman (Products and People Over Process and Dogma), Janet Gregory (Lessons Learned Implementing Agile: From a Tester’s Perspective), Rachel Davies (Coaching Agile Teams), Paul Klipp (Five Months With Kanban, An Experience Report), Ciprian Stăvar (From Inside Out), Vlad Stan (Lessons Learned In Silicon Valley), Alexandru Bolboacă şi Maria Diaconu (Fishbowl Discussion – Software Development = Learning), Radu Ticiu (The Struggle of Agile Persuasion), Iulia Rusu (Lessons Learned In A Large, Outsourced Agile Project), Daniel Nicolescu (The Agile Methodology For Cross-Functional Teams), Michel Goldenberg (Product Owner Tolls For Maximizing ROI).

„Organizarea celei de-a doua ediţii a OpenAgile în România ne-a adus satisfacţii imense: am avut un grup de vorbitori extraordinari şi un public isteţ, care a ştiut să profite la maxim de experienţa invitaţilor noştri. Nu pot decât să aştept cu nerăbdare organizarea următoarei ediţii”, declară Maria Diaconu, practicant şi coach Agile/Scrum şi director al companiei MosaicWorks, unul dintre organizatorii conferinţei.

La conferinţă au participat aproape 100 de persoane, în principal din industria software din România, factori de decizie, manageri de proiect, lideri de echipe, testeri, programatori, web designeri, ingineri de sistem, precum şi membri ai mass-media. Participanţii la eveniment au lăsat, unii dintre ei online, chiar în timpul desfăşurării evenimentului, mărturii ale succesului înregistrat de conferinţă, mai ales sub forma scurtelor articole pe platforme de tip Twitter, sau pe site-urile şi blogurile personale.

„Participarea la OpenAgile 2010 a fost probabil una dintre cele deştepte alegeri pe care le-am făcut. Am întâlnit oameni extraordinari şi am aflat multe lucruri noi. Acum ştiu care este următorul pas”, mărturiseşte unul din participanţii la eveniment. (sursa: twitter.com, tag: #openagilero)

„Un lucru pe care l-am învăţat la OpenAgile 2010 este că există o valoare enormă în a spune poveşti. Oamenii adoră să asculte şi să spună poveşti”, spune Flavius Ştef, Manager al companiei Syneto. (sursa: twitter.com, tag: #openagilero)

„Organizatorii au făcut o treabă foarte bună invitand caţiva dintre cei care au făcut parte din mişcarea Agile incă de la inceput şi aceasta a facut diferenţa in nivelul de experientă şi expertiză arătată de vorbitori”, spune Mihai Mafteianu pe site-ul său. (sursa: www. mafteianu. com)

Conferinţa OpenAgile a avut loc în 14 şi 15 mai 2010 sub tema „What We’ve Learned”. Fiecare participant a putut astfel să descopere şi să împărtăşească din propria experienţă bune practici, aplicabile imediat în propriul proiect sau în cadrul companiei pentru rezultate cât mai bune.

Ediţia din acest an a conferinţei OpenAgile România a fost sponsorizată de partenerii Agile Alliance, Scrum Alliance, Rally Software, AdsDevShop.com, TinyPM.com, Kanbanery.com, Sparktech Software şi BitDefender şi a fost promovată cu sprijinul partenerilor media ArenaBiz, ARIES, ARIES Timişoara, Balaur.ro, Blogu.lu, Bucharest Hubb, Byblos şi Grupul Agora, CalendarEvenimente.ro, Curierul Naţional, Club ITC, GeekMeet, UBIT (Incubatorul de afaceri Software Timişoara), ITŞtiri.ro, Joobs, Lucrez.in/IT, Medialook.ro, Methods & Tools, SeedMoney, Startups.ro, Ştiri.it, TheNextWeb.com.ro, Trafic.ro, UberVU.com.

Pentru mai multe informaţii vizitaţi site-ul conferinţei www.openagile.ro.

Mosaic Works

Evenimentul a fost organizat de Agile Works (www.agileworks.ro), comunitatea Agile din România şi Mosaic Works (www.mozaicworks.com), firmă specializată în îmbunătăţirea organizării şi calităţii proiectelor software şi creşterea eficienţei echipelor dezvoltatoare de software.