mediaLOOK logo
@
Bucuresti 2009-04-14

IT şi finanţări pentru IMM-uri la SolePAD Craiova

Agora Media a organizat marţi, 14 aprilie 2009, o nouă ediţie SolePAD (Soluţii eficiente pentru afaceri durabile) la Craiova. Conferinţa s-a adresat IMM-urilor din judeţele Dolj, Olt şi Teleorman şi s-a desfăşurat în sala de conferinţe a Hotelului Plaza din Craiova.

Agenda SolePAD Craiova a fost structurată în două sesiuni, prima dintre acestea fiind dedicată soluţiilor IT&C de reducere a costurilor şi eficientizare a afacerii, oferite de partenerii acestei ediţii.

Brother este o companie centenară, cu o reţea globală de producţie şi vânzări. În România, activitatea companiei este reprezentată în procent de 90% de echipamentele de birou, Brother fiind recunoscut ca unul dintre pionierii în domeniul tehnologiei All-in-One. Radu Crahmaliuc, Country Manager Reprezentanţa Brother România, a prezentat la Craiova modul în care Brother răspunde cerinţelor actuale de performanţă, ergonomie, conectivitate, securitate, mentenanţă şi costuri, prin soluţii de imprimare şi multifuncţionale laser color şi monocrom. Pentru o mai bună ilustrare a soluţiilor prezentate, Radu Crahmaliuc a folosit un scenariu de dotare a oricărui tip de organizaţie, de la posturile individuale de lucru până la birouri departamentale şi soluţii specifice pentru telecomunicaţii şi centre de date.

Romtelecom este singurul operator de telecomunicaţii din România care garantează calitatea serviciilor de voce prin acorduri la nivel de serviciu. La SolePAD, Sabina Uţă, Manager Regional Vânzări în cadrul Romtelecom, a trecut în revistă pachetele integrate de servicii pe care Romtelecom le oferă pentru zona IMM-urilor şi Microîntreprinderilor: VoceNet Office - linie telefonică şi acces Internet, cu un tarif începând de la 14 Euro; Complete Office - două linii telefonice, acces Internet de până la 8Mbps şi Dolce Variety Special; Basic Office - două linii telefonice, acces Internet de până la 8Mbps, Dolce Variety Special şi până la şase abonamente Cosmote; Voce Internaţional Nelimitat în 3/10 țări; ClickNet şi IT Manager, un pachet integrat ce include acces nelimitat la Internet şi echipamente hardware şi software.

Intel are 300 de locaţii în 50 de ţări, producând nu numai procesoare ci şi cipuri pentru diverse alte echipamente. Florin Raclariu, Market Development Manager în cadrul Intel, a vorbit despre păstrarea eficienţei afacerii în perioada de criză prin investiţii IT, recomandările pentru IMM-uri fiind să cheltuie în mod inteligent, să facă mai mult cu echipamentele pe care le au şi să fie preocupate de securitate. Pentru scăderea costurilor, Intel recomandă tehnologia V Pro pentru notebook-uri şi PC-uri, ce oferă capacităţi de management de la distanţă şi securitate proactivă, asigurând reduceri de 80-90% la costurile cu mentenanţa. Ca noutate pentru 2009, Florin Raclariu a amintit platforma Atom pentru notebook-uri ultraportabile, proiectate pentru acces Internet.

Cea de a doua parte a evenimentul a oferit informaţii despre finanţări şi fonduri structurale pentru IMM-uri. Gheorghe Lăpădat, Director General al FNGCIMM - Fondul Local de Garantare Craiova, a vorbit despre garantarea creditelor destinate IMM-urilor de către Fondul Local de Garantare Craiova. În contextul crizei financiare internaţionale şi al impactului economic al acesteia asupra României, pentru a răspunde necesităţilor de finanţare pe termen scurt ale IMM-urilor în actuala situaţie conjuncturală a pieţei financiar-bancare, s-a luat decizia uniformizării procentului de garantare indiferent de tipul şi durata finanţării până la nivelul maxim admis de Uniunea Europeană, respectiv 80% din valoarea creditului. Procentul de garantare de 80% este unul dintre cele mai ridicate din Uniunea Europeană, media situându-se la 60%.

Radu Mirea, Director Executiv al OTIMMC Craiova, a prezentat programele naţionale pentru IMM-uri finanţate de la bugetul de stat pentru anul 2009, ce urmează să fie publicate Monitorul Oficial şi să devină active. Printre acestea se numără Programul de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor pe piaţă, Programul pentru sprijinirea dezvoltării IMM-urilor prin fonduri în limita sumelor plătite pentru profitul brut reinvestit, Programul pentru meşteşuguri şi artizanat, Schema de Voucere pentru instruire şi/sau consultanţă, Programul destinat femeilor manager, Programul Start pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi Programul pentru sprijinirea transferului afacerii.

În finalul conferinţei, Theodor Preduţoiu, Consilier Organismul Intermediar, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, a prezentat fondurile nerambursabile pentru proiecte IT din cadrul Axei Prioritare III a Programul POS-CCE. Pentru IMM-uri sunt disponibile Operaţiunile 1 şi 3 din Domeniul I al Axei - Susţinerea accesului şi utilizării TIC şi Domeniul III al Axei - Dezvoltarea e-Economiei, dedicat integral IMM-urilor. Cele două Operaţiuni ale Domeniului III oferă suport pentru implementarea de sisteme informatice integrate şi alte aplicaţii electronice pentru managementul afacerilor şi suport pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi alte aplicaţii pentru facilitarea operaţiunilor B2B.

SolePAD Craiova a fost promovat cu sprijinul partenerilor media IT TRENDS, Agora News, Zile şi Nopţi, Gazeta de Sud, Calendar Evenimente, MediaLook, PRwave Directory şi PRwave. Alţi parteneri: BSA (Business Software Alliance) şi Byblos.

Următoarea conferinţă SolePAD va avea loc pe 16 aprilie la Drobeta Turnu-Severin. Locaţia şi programul evenimentului sunt disponibile la adresa www.solepad.ro. Participarea reprezentanţilor IMM-urilor este gratuită.

Agora Media SA