mediaLOOK logo
@
Bucuresti 2007-03-22

Peste 12.000 de oameni au vizitat magazinul IKEA

Ieri, 21 martie 2007, în ziua deschiderii oficiale, magazinul IKEA a fost vizitat de peste 12.000 de persoane. În total, 5.200 de grupuri de vizitatori (familii cu minim doi membri) au plecat acasă cu produse IKEA.

În prima zi de funcţionare, magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a înregistrat vânzări de 1.420.690 RON (350.000 de euro). Din totalul de 7.000 de produse disponibile în magazinul IKEA, preferinţele vizitatorilor s-au îndreptat pentru prima zi spre articolele expuse în departamentul de accesorii şi decoraţiuni. Astfel, din cele aproximativ 63.500 de articole vândute, 50.600 au fost din categoria accesorii iar diferenţa de 12.900 fiind piese de mobilier.

Cele mai bine vândute produse au fost farfuriile MOTTO la 1 RON/bucata (peste 5.000 de bucăţi), urmate de tigăile STEKA de 5 RON/bucata (peste 1.000 de bucăţi vandute) şi de jucăriile de pluş SÖT de 1.9 RON/bucata (peste 500 de bucati)

Preferinţele vizitatorilor copii s-au canalizat către locurile de joacă special amenajate, atât cel de la parter, unde părinţii i-au putut lăsa pe cei mici sub supravegherea atentă a personalului IKEA cât şi cel din zona restaurantului, situat la etajul 1.

Indiferent de vârstă, toţi vizitatorii, însoţiţi de membrii familiei sau doar prieteni, au putut experimenta un nou mod de a face cumpărături, diferit faţă de stilul cu care s-au obişnuit până acum pe piaţă. Încă de la intrare, dar şi pe măsură ce au traversat magazinul, cumpărătorii au fost încântaţi să descopere toate instrumentele puse la dispoziţie de magazin pentru a-i ajuta să identifice şi să aleagă produsele preferate: carneţele, creioane şi benzi de măsurat (aranjate în suporturi speciale) sau sacoşe galbene pentru transportul produselor prin magazin. În interior cumpărătorii au fost ghidaţi de săgeţile de pe podea şi tavan care i-au purtat mai întâi prin showroom-ul de mobilă (bucătării, dormitoare, sufragerii, camere pentru copii) şi apoi prin departamentul de accesorii şi decoraţiuni. Fiecare produs din showroom-ul de mobilă este însoţit de o etichetă de preţ care indică zona exactă din departamentul de Autoservire de unde cumpărătorii pot să îşi ridice produsele de mobilier dorite.

Pe traseul "călătoriei" prin magazin, majoritatea vizitatorilor au degustat, alături de copii şi familie, specialităţile suedeze oferite de restaurantul IKEA. Doar în prima zi, restaurantul IKEA a vîndut aprox. 1,5 tone de chifteluţe suedeze (35,000 de chiftelute), acestea fiind, după toate aparenţele, preferatele vizitatorilor. Bistroul suedez, situat la ieşirea din magazin, imediat după ce cumpărătorii trec de casele de marcat, a înregistrat un succes asemănător: în cele 12 ore de funcţionare bistroul a vandut peste 1 kilometru de "hot-dogs" (6.000 de bucăţi).

IKEA

Marca IKEA a fost înregistrată în anul 1943 în Suedia, depăşind în scurt timp graniţele ţării natale. În februarie 2007, IKEA avea 254 de magazine în 34 de ţări de pe 4 continente. În 2006, peste 500 de milioane de vizitatori din toată lumea au intrat în magazinele IKEA şi s-au distribuit 174 de milioane de cataloage. Asemeni celorlalte magazine IKEA din lume, magazinul din România este operat prin sistem de franciză. În România franciza aparţine companiei Moaro Trading S.R.L., în baza acordului cu Inter IKEA Systems B.V., deţinătoarea conceptului IKEA şi singura companie din lume în măsură să acorde dreptul de franciză.